22 iun. 2014

Abel, palidul băiat, cuvântă:

Eu nu sunt. Mi-ai făcut ceva - dar ce? -
fratele meu. În ochii-mi nu mai e
lumină: mi-a perdeluit-o el;
în timp ce fața mea, tot el
cu-a lui a-nlocuit-o. - Cel
ce-mi era frate,-acum e singur. E
în viață, pe cât cred, - căci nu-i
va fi făcut, pesemne, nimeni lui
ce mi-a făcut el mie. - Nu e ins
să nu fi mers pe drumul meu, împins
din urmă de mândria lui, - și-nvins.

Bănui că fratele-mi mai mare m-a pândit
ca juzii unei Curți fără apel.
La mine noaptea s-a gândit;
nu și la el.

II

Tu, negură, mai neagră decât mina,
mai dragă-mi ești decât lumina
ce face-n jurul strâmtei noastre lumi
un cerc, -
dincolo de raza căruia, restrânsă,
eu, unul, nu încerc
să știu ce e, nici nu-mi
stă în putere...

Întunericului, însă,-i
e dat, ca pe-un ostatic, să țină totu,-n sine,
flacără, fiară, grâne coapte,
ape -
și pe mine.

Se pare, după unele vagi șoapte,
că o putere mare sălășluie pe-aproape.

Eu, unul, cred în noapte.
(Rainer Maria Rilke)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu