15 sept. 2012

Nu mă despart

A.E. Baconsky
Nu mă despart de tine niciodată
las numai ochii luminând plecarea
mea în necunoscut, las numai părul
negru și plin de șoapte, las nocturna
spirală-a brațelor-și undeva, de mine
însumi ascuns, conturul unor clipe
care-nstelară nudul tău. Departe
de somn, de unda schimbătoare-a zilei
Merg căutându-mi sensul, și, adesea
gândindu-mă și reproșându-mi singur
viața răvășită-a unui om
ce nu mai e prea tânăr și din toate
stelele lui, cu fiecare nouă
întoarcere, rămân tot mai puține,
tot mai îndepărtate, tot mai reci ...
Unde-am ajuns, ce vechi păcat triumfă
netulburat asuprea mea? O, spune-mi
tu, care-ai fost de-atâtea ori cu mine
un singur fluviu, spune-mi, spune-mi iarăși
acele adevăruri mari și simple,
pe care eu le pierd din când în când.
Ce bine e să știu că pretutindeni
te pot găsi, că - asemeni vieții -
vii după mine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu