31 oct. 2013

Marriage (5)

Într-un capitol anterior, am menționat faptul că există  câteva teme care se repetă în această poveste și am arătat că prima dintre ele este hesed sau bunătatea plină de dragoste. A doua temă importantă este constanța rugăciunii. Întreaga relatare este scăldată în rugaciune. Eliezer s-a rugat când și-a început misiunea, când s-a apropiat de destinație și când s-a întors acasa. Ce făcea Isaac când l-a văzut Rebeca pentru prima oară? Se ruga.
Auzim atât de des cinica remarcă cum că mariajul nu e ceea ce pare a fi. Ne-am putea întreba atunci: Ce este căsătoria? Nu cumva e încrederea sfântă a unor inimi devotate lui Dumnezeu, care au experimentat iubirea Lui și care cer binecuvântarea Lui peste legământul ce și l-au făcut unul altuia? Dacă într-adevăr este așa, atunci relația lor e măreață. (pag. 119-120)

(Ravi Zacharias - ”Eu, Isaac, mă căsătoresc cu tine, Rebeca”/”I, Isaac, take Thee, Rebbekah)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu