22 dec. 2012

Replici

Mihai Eminescu
POETUL:
Tu ești o undă, eu sunt o zare,
Eu sunt un țărmur, tu ești o mare,
Tu ești o noapte, eu sunt o stea - 
Iubita mea.

IUBITA:
Tu ești o ziuă, eu sunt un soare,
Eu sunt un flutur, tu ești o floare,
Eu sunt un templu, tu ești un zeu - 
Iubitul meu.

Tu ești un rege, eu sunt regină,
Eu sunt un haos, tu o lumina,
Eu sunt o arpă muiată-n vânt -
Tu ești un cânt.

POETUL:
Tu ești o frunte, eu sunt o stemă,
Eu sunt un geniu, tu o problemă,
Privesc în ochii-ți să te ghicesc - 
Și te iubesc!

IUBITA:
Îți par o noapte, îți par o taină
Muiată-n pala umbrei haină,
Îți par un cântec sublim, încet -
Iubit poet?

O, tot ce-i mistic, iubite barde,
În acest suflet ce ție-ți arde,
Nimica nu e, nimic al meu - 
E tot al tău.
Ciudat cum poezia asta reflecta putin misoginism... Adica tot femeile sunt haos si probleme... iar minunatii de barbatii sunt lumina si genii... Frumos din partea lui :))=)) As mai adauga si faptul ca ”iubita” are 4 strofe si ”poetul” doar 2, concluzia... :)) femeile vorbesc imens de mult - pana si in poeziile eminesciene...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu