15 mai 2012

*** (18)

Poate-s destul de inimă-aproape,
Doar că arar îndrăgesc ...

Mult și mai mult mi-i plăcut să alunec pe ape,
De sine uitând
În egală bătaie de vâslă
Muiată-n spumă și-n murmur
Și-ntrebându-mă de mers-am destul
Și cât a rămas
Ori n-oi zări lumină.

Din atâtea ostroave
Pe care pescari înnoptând,
Aprind, când și când, foc mărunt,
Mai cu seamă de unul mi-i dor ...
Lebăda mândră în zbor, primăvara,
Deasupra îi trece cu gâtul întins,
Coborându-se iute
La blândele unde.

Pe tâmpla de stâncă
Își clatină crengile vechi
Stejarul în frunză bogat.
Privighetoarea-i acolo din veac:
Ea cântă în zori,
Dară și-n noaptea târzie,
Pe când străvezie a lunii beteală
Frunzișuri și ape îmbracă-n argint;
Ea cântă și cântă - 
Arzător și din ce în ce tot mai dulce.

Iată-mi sufletul
Bătut, răscolit de neliniști:
Ce-i asta? Viață ori vis?
Fericit sunt ori amagit?

Unde-i răspunsul? ...
Undele mângaie cârma oprită,
Vâsla e moartă,
În cerul curat, pe înalturi, o stea căzătoare.
(A.A. Fet - 1842)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu