13 aug. 2011

Castelana din Shenstone (2)

- Vezi astfel, Jane, conchise patetic lady Ingleby - că Michael nemaiîntorcându-se, am rămas într-adevăr singură.
- Dar iubindu-l pe Jim Airth, așa cum îl iubești, spuse Jane Dalmain.
- Mai degrabă așa cum l-am iubit ...
- L-ai iubit și-l mai iubești, spuse Jane Dalmain. Ai fi fost mai rău decât singură dacă Michael, după toate, ar fi revenit. Oh! Myra, nu pot să-mi închipui nimic mai crud decât să iubești un bărbat și să fii silită să trăiești cu un altul.
- Nu mi-aș fi permis să continui să-l iubesc pe Jim, spuse lady Ingleby.
- Copilării, pronunță energic Jane Dalmain. Scumpa mea Myra, gânduri ca acestea le întinde diavolul la tot drumul și sunt dintre vicleniile lui preferate. Multe femei au căzut din cauza încrederii prea mari în ele și a convingerii de a-și stăpâni sentimentele, atunci când dragostea nu e permisă. Bărbații sunt altfel; ispitele lor nu sunt atât de subtile. Ei știu prea bine unde i-ar duce faptul de a se juca cu sentimentele. Astfel că, dacă vor să se poarte corect, ei au grijă să se pună de la început la adăpost de pericol. Nu este în putința noastră, a femeilor, să încetăm a iubi, odată ce am permis dragostei să domnească.
(Florence L. Barclay - pag.143)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu