14 iul. 2010

Am sa explic putin de ce aleg sa scriu anumite pasaje din cartea aceasta... Imi place foarte mult cum scrie Paulo Coelho, are un fel aparte de a spune anumite lucruri. Poate nu sunt de-acord cu TOT ceea ce spune, dar de multe ori am ramas uimita de felul in care explica anumite trairi. Este si va ramane unul dintre autorii mei preferati.

Rareori ne dăm seama ca suntem împresurați de Extraordinar. Miracolele se întâmplă în jurul nostru, semnele lui Dumnezeu ne arată drumul, îngerii insistă să fie auziți, dar noi, fiindcă suntem învățați că există formule și reguli pentru a ajunge pană la Dumnezeu, nu luăm seama de nimic din toate acestea. Nu pricepem că El se află oriunde Îl lăsăm sa intre.
Practicile religioase tradiționale sunt importante: ele ne fac să împărtășim cu ceilalți experiența comună de proslăvire și rugăciune. Dar să nu uităm niciodată că experiența spirituală este în primul rând o experiență practică a Iubirii. Și în Iubire nu există reguli. Putem încerca să ne ținem de manuale, să ne controlăm inima, să avem o strategie de comportament - dar toate acestea sunt fleacuri. Inima este cea care hotărăște și doar ce hotărăște ea este important.
Noi toți am avut parte de o asemenea experiență în viață. Noi toși la un moment dat, ne-am spus printre lacrimi: „Sufăr din cauza unei iubiri care nu merita.” Suferim deoarece ne imaginăm că dăm mai mult decât primim. Suferim deoarece dragostea noastră nu este recunoscuta. Suferim pentru că nu ne putem impune propriile noastre reguli.
Suferim fără rost: pentru că în dragoste se află sămânța creșterii noastre. Cu cât iubim mai mult, cu atât suntem mai aproape de experiența spirituală. Adevărații iluminați, cu sufletele lor incendiate de Iubire, învingeau toate prejudecățile vremii. Cântau, râdeau, se rugau cu voce tare, dansau, participau la ceea ce Sfântul Pavel numea „nebunia sfântă”. Erau veseli - pentru că cine iubește învinge lumea, nu-i e teamă că pierde ceva. Adevărata iubire este un act de total abandon.
(Paulo Coelho - La râul Piedra am șezut jos și-am plâns - pag.8-9)

3 comentarii:

  1. Welcome back sis ...
    Mi-a fost dor sa intru si sa mai citesc "franturi" interesante ...
    Keep up the good work ...
    Lots of hugs from us ...
    Blessings!

    RăspundețiȘtergere
  2. ,, pentru că cine iubește învinge lumea, nu-i e teamă că pierde ceva. Adevărata iubire este un act de total abandon. "

    * definitia asta chiar mi-a placut ..

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur ca v-a placut... din cartea asta am multe pasaje interesante... Oricum o sa vedeti mai multe de la Paulo Coelho, cred ca doar o carte sau doua, din cele traduse in romana, nu am apucat inca sa le citesc :look:...

    RăspundețiȘtergere